top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד רננה גן גולדברג

למה עדיף להתגרש או לעבור גירושין בגישור ולא בבית משפט

פוסט זה בוחן מדוע כדאי יותר לטפל ולנהל תיקי גירושין באמצעות גישור ולא בהליכים מסורתיים בבית המשפט או במילים אחרות - למה עדיף להתגרש בגישור. הוא מדגיש את היתרונות כגון עלות-תועלת, סודיות, שליטה על התהליך וקידום. מערכות יחסים ידידותיות.


1. למה לבזבז יותר כשאפשר להוציא פחות? האופי החסכוני של גישור בגירושין או למה עדיף להתגרש או לעבור גירושין בגישור

גירושין יכולים להיות תהליך סוחף מבחינה רגשית וכלכלית. עם זאת, בחירה בגישור גירושין במקום לעבור דרך מערכת בתי המשפט יכולה להפחית משמעותית את הנטל הכלכלי. למה להוציא יותר כשאפשר להוציא פחות? גישור גירושין מציע אלטרנטיבה משתלמת שיכולה לחסוך לזוגות סכומי כסף ניכרים. בניגוד לגירושין בבית המשפט, הכרוך בשכר טרחת עורך דין, הוצאות משפט והוצאות משפטיות אחרות שעלולות להצטבר במהירות, גישור הוא בדרך כלל אפשרות משתלמת יותר. בגישור, זוגות עובדים עם מגשר ניטרלי המנחה את הדיונים ועוזר להם להגיע לפתרונות הסכמיים הדדיים. מאחר ששני הצדדים מתחלקים בעלות שכר הטרחה של המגשר, ההוצאה הכוללת לרוב נמוכה משמעותית משכירת עורכי דין נפרדים למאבק בבית המשפט. בנוסף, גישור גירושין יכול לעזור לזוגות להימנע מהליכי משפט ממושכים, מה שעלול להסלים עוד יותר את העלויות. גירושין בבית המשפט עלולים להימשך חודשים ואף שנים, ולגרום להוצאות משפט מופקעות. מצד שני, גישור נוטה להיות תהליך יעיל יותר, המאפשר לזוגות לפתור את הבעיות שלהם ולהגיע להסדר בצורה יעילה יותר. על ידי בחירה בגישור, זוגות יכולים למזער את העומס הכלכלי של גירושין ולהקצות את הכספים שנחסכו לשיקום חייהם לאחר הגירושין. מעבר לכך, גישור גירושין מעודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה בין בני זוג, מה שיכול להוביל לתוצאות משתלמות יותר. בגירושי בית משפט, כל צד מציג את עניינו בפני שופט אשר בסופו של דבר מקבל את ההחלטות. זה יכול להוביל למאבקים מעוררי מחלוקת ולהגדלת הסבירות לשכירת עדים מומחים, מה שמוסיף עוד יותר להוצאות. בגישור, לעומת זאת, זוגות עובדים יחד כדי למצוא בסיס משותף ולקבל החלטות שעובדות עבור שני הצדדים. על ידי הימנעות מאופי היריבות של מערכת בתי המשפט, זוגות יכולים לחסוך כסף ולהגיע להסכמות הוגנת ומותאמות יותר לנסיבות הייחודיות שלהם.

זוג בהליך גישור
זוג יושב בגישור בהליך גירושין

2. מי צריך לדעת? סודיות גישור גירושין

גירושין הם עניין אישי ורגיש ביותר, וזוגות רבים מעדיפים לשמור על פרטיות פרטי הפרידה שלהם. כאן החיסיון של גישור גירושין הופך לבעל ערך רב. בניגוד לגירושין בבתי המשפט, הגישור מציע רמה גבוהה של פרטיות ודיסקרטיות. בגישור גירושין מתקיימים דיונים ומשא ומתן במסגרת חסויה. המגשר מבטיח שכל המידע המשותף במהלך הפגישות יישאר חסוי לחלוטין. משמעות הדבר היא שנושאים רגישים, פרטים פיננסיים ועניינים אישיים הנדונים במהלך הליך הגישור נשארים בחדר הגישור. רמה זו של סודיות מאפשרת לזוגות לשמור על פרטיותם ולהגן על חייהם האישיים. האופי החסוי של גישור גירושין לא רק מגן על הפרטיות של שני הצדדים המעורבים אלא גם מטפח סביבה בטוחה ונוחה לתקשורת פתוחה וכנה. הידיעה שהדיונים יישארו חסויים מעודדת את בני הזוג לדבר בחופשיות ולהביע את צרכיהם ודאגותיהם ללא חשש משיפוטיות או השלכות.


3. אתה האדון לגורלך: שליטה על תהליך הגירושין

בגירושין בבית משפט, זוגות מוותרים על השליטה בתוצאות, השופט הוא זה שמקבל החלטות עבורם. עם זאת, בגישור גירושין, הכוח לעצב את תנאי הגירושין נותר איתן בידי בני הזוג עצמם. שליטה זו בהליך היא אחד היתרונות המרכזיים של הבחירה בגישור על פני גירושין בבית המשפט. בגישור שני בני הזוג משתתפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות. הם עובדים יחד עם מתווך ניטרלי כדי לזהות ולטפל בצרכים האישיים, החששות והעדיפויות שלהם. גישה שיתופית זו מאפשרת לזוגות למצוא פתרונות הסכמים הדדיים העונים על הנסיבות הייחודיות שלהם. בין אם מדובר בקביעת הסדרי משמורת ילדים, חלוקת נכסים או קביעת מזונות בני זוג, לבני הזוג יש את המילה האחרונה בתוצאה. בניגוד לגירושין בבית המשפט, בהם שופט כופה החלטות, הגישור מסמיך בני זוג ליצור הסדר המשקף את ההבנה וההסכמה המשותפת ביניהם. תחושת שליטה זו לא רק מאפשרת לזוגות להתאים את תנאי הגירושין כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את צרכי משפחתם, אלא גם מטפחת תחושת בעלות וסיפוק בתוצאה הסופית. יתרה מכך, הגישור מספק סביבה גמישה וניתנת להתאמה אישית שבה זוגות יכולים לבחון פתרונות יצירתיים אשר לא יהיו זמינים באמצעות ליטיגציה. יש להם את החופש לשקול פתרונות שונים ליישוב הסכסוך, כדי לטפל בבעיות ספציפיות הייחודיות למצבם. גמישות זו מבטיחה כי תהליך הגירושין מותאם לצרכיהם הספציפיים של בני הזוג, ומקדמת פתרון יעיל ואפקטיבי יותר.


פתרונות יצירתיים לגירושין בהליך גישור
זוג מתגרש

4. שנאה היא נטל גדול מכדי לשאת (מרטין לותר קינג ג'וניור): קידום הידידות בגישור גירושין

גירושין הם ללא ספק תהליך מאתגר וטעון רגשית. עם זאת, בחירה בגישור על פני גירושין בבית המשפט יכולה לקדם גישה ידידותית ומשתפת יותר לפרידה. כפי שאמר בתבונה מרטין לותר קינג ג'וניור, "שנאה היא נטל גדול מכדי לשאת". בגישור גירושין, ההתמקדות היא בטיפוח תקשורת פתוחה, הבנה וכבוד בין בני זוג, המאפשרים להם לנווט את גירושיהם בפחות איבה ומרירות. הגישור מספק מרחב ניטרלי ובטוח לזוגות להביע את חששותיהם, תסכוליהם ורצונותיהם בצורה בונה. המגשר משמש כמנחה, מעודד שיח בריא ועוזר בניהול קונפליקטים אשר מתעוררים תוך כדי הדיון. דגש זה על תקשורת ושיתוף פעולה יכול להוביל להבנה טובה יותר ולאמפתיה בין בני זוג, להפחית את הפוטנציאל לטינה ועוינות ארוכות שנים. אחד היתרונות המרכזיים של גישור גירושין הוא שהוא מעודד זוגות לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות מועילים הדדיים. במקום לגשת לתהליך עם חשיבה של ניצחון-הפסד, הגישור מקדם גישה של שיתוף פעולה, שבו שני הצדדים יכולים להביע את צרכיהם ולפעול לפתרון העונה על האינטרסים של כל המעורבים. דגש זה על שיתוף ופשרה יכול לעזור למזער היריבות. יתרה מכך, גישור גירושין נותן עדיפות לרווחתם כל הילדים המעורבים. על ידי טיפוח סביבה ידידותית ומשתפת יותר, הורים יכולים להתמקד באינטרסים של ילדיהם. גישה זו יכולה לעזור למזער את ההשפעה השלילית של גירושין על ילדים וליצור מערכת יחסים הורות יציבה והרמונית יותר.


אז למה עדיף להתגרש או לעבור גירושין בגישור, גישור גירושין מציע אלטרנטיבה אנושית יותר, חסכונית ומבוקרת יותר להליך הגירושין. זה לא רק מקצץ בעלויות אלא גם מקדם כבוד הדדי ושיתוף פעולה, שומר על בריאותם הנפשית של כל הצדדים המעורבים, במיוחד ילדים.

bottom of page