top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד רננה גן גולדברג

מה זה הסדרי ראייה?

הסדרי ראיה הם התוכנית השבועית או דו שבועית במסגרתה רואה ההורה שאינו ההורה המשמורן (ההורה שהילדים נמצאים אצלו רוב הזמן) את הילדים שלו וכן את חלוקת שהות הילדים בחגים ובחופשות בין ההורים.

בפועל, הסדרי ראייה מהווים את אחד הקשיים הגדולים ביותר בעת פירוק המשפחה. לכל אחד מההורים קשה להכיל ולקלוט את המצב שבו הילדים שלו אינם נמצאים איתו באופן יום יומי בכל ימות השבוע ובסופי השבוע.

אבא ובן
אבא ובן

לא אחת, השינוי שנוצר באופן המפגשים עם הילדים מהווה את רגעי המשבר הגדולים ביותר בתהליך הגירושין.

בעיקרון, חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי במידה וההורים לא יכולים להגיע להסכמה בעניין חלוקת השהות של כל אחד מההורים עם הילדים, יכריע בכך בית המשפט כפי שייראה לו לטובת הקטין.

מה הם הקריטריונים לפיהם בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני מחליטים? ברוב המוחלט של המקרים הם ממנים את שירותי הרווחה להגיש תסקיר אודות המשפחה, (עריכת תסקיר אורכת לפחות שלושה חודשים) התסקיר נחתם בהמלצה על מי מההורים יהיה ההורה המשמורן ומה תהיה תוכנית הסדרי הראיה.

ברוב המוחלט של המקרים ביהמ"ש או ביה"ד יתנו תוקף של החלטה להמלצות פקידת הסעד (לעיתים ההמלצות מקבלות תוקף של החלטה אפילו מבלי שמיעת טענות הצדדים).

בהליך הגישור אנחנו עובדים על תוכנית הורית ביחד ובשיתוף מלא של שני בני הזוג. אנחנו יושבים אל מול סדרי היום של בני הזוג והילדים, לומדים ומבינים מה הם הצרכים של כל אחד מבני המשפחה ומה היכולות של כל אחד, בודקים מה תהיה התוכנית הטובה ביותר עבור הילדים ומייצרים תוכנית הורית מיטבה עבור כולם.

אם אתם רוצים לקבוע ולהחליט בעצמכם על הסדר הרכוש במהירות ובחיסכון כספי אדיר - פנו אלינו דרך טופס הפנייה באתר

או התקשרו לעו"ד רננה גן לתיאום פגישת היכרות - 08-9367878

bottom of page